ZA MNOŽIČNEJŠO UPORABO ELEKTRIČNIH VOZIL NIMAMO PRIMERNE INFRASTRUKTURE
Evropsko združenje proizvajalcev vozil ACEA opozarja, da za prehod na brezemisijski cestni promet ni zadosti le povečana ponudba električnih in elektrificiranih vozil. Pri tem so nujni tudi okrepljeno in odporno električno omrežje, znatno povečanje števila polnilnih mest in oskrbovalnih postaj, večja dostopnost polnjenja, nižji stroški proizvodnje baterij ter večja cenovna dostopnost modelov vozil.
ACEA v svoji študiji z naslovom »Pospeševanje sprememb: zapolnitev vrzeli v prehodu Evrope na brezemisijska vozila«, ugotavlja, da skoraj vsi omenjeni pogoji trenutno niso izpolnjeni. Zato so nujno potrebni strateški ukrepi, če želimo premagati ozka grla in doseči zastavljene cilje glede brezemisijskega prometa do leta 2035. Evropski potrošniki se tako soočajo z velikimi ovirami za nakup električnih oz. brezemisijskih vozil, saj se je tržni delež tovrstnih osebnih avtomobilov leta 2024 zmanjšal, prav tako evropsko električno omrežje ni zmogljivo, cene energije, baterij in kritičnih surovin pa ostajajo visoke.
Povzetek in podrobnosti analize dobite na spletni strani TML.
****
Dodatne informacije: SRIP ACS+, Erik Blatnik, 01/ 236 17 35, erik.blatnik@acs-giz.si
_______________________________________________________________________________________________________________
Avtomobilska industrija v Sloveniji prispeva okvirno 10% k bruto družbenemu proizvodu ter več kot 20 % k slovenskemu izvozu, vsi člani SRIP ACS+ pa, vključujoč vsa področja mobilnosti, prispevajo k bruto družbenemu proizvodu več kot 17 %. V slovenski avtomobilski industriji deluje več kot 100 dobaviteljev 1. in 2. nivoja in več kot 600 poddobaviteljev nižjih nivojev dobaviteljske verige. Poleg tega pa več kot 25 % vseh nagrajenih inovacij Gospodarske zbornice Slovenije izhaja iz avtomobilske industrije.