TRGOVINSKE VOJNE ŠKODIJO CELOTNEMU GOSPODARSTVU

EU in ZDA bi se morali začeti takoj pogajati za odpravo uvoznih dajatev.
27. 03. 2025 | Novice
Potem, ko so Združene države Amerike z 2. aprilom uvedle 25-odstotno carino za vozila, izdelana zunaj ZDA, sta se na ukrep ostro odzvali Evropski združenje avtomobilskih dobaviteljev in proizvajalcev CLEPA in ACEA. Združenji sta opozorili, da ukrep prihaja v prelomnem trenutku preobrazbe avtomobilske industrije in bo hkrati prizadel tako svetovne proizvajalce avtomobilov kot ameriško proizvodnjo.
CLEPA in ACEA poudarjata, da evropski proizvajalci avtomobilov že desetletja vlagajo v ZDA, ustvarjajo delovna mesta, spodbujajo gospodarsko rast v lokalnih skupnostih in ustvarjajo ogromne davčne prihodke za ameriško vlado. Zato je odločitev ZDA, da uvede 25-odstotno carino na neameriške osebne avtomobile in lahka gospodarska vozila, napačna in škodljiva za vse - vključno za Združene države Amerike.
Tarife namreč ne bodo vplivale le na uvoz v ZDA, kar je kazen, ki jo bodo verjetno plačali ameriški potrošniki, ampak bodo ukrepi za avtomobilske dele prizadeli tudi proizvajalce avtomobilov, ki proizvajajo avtomobile v ZDA za izvozne trge. V obeh združenjih zato oblikovalce politik v EU in ZDA pozivajo, da se osredotočijo na rešitve in ne na trgovinske ovire, saj protekcionizem le zavlačuje napredek – sodelovanje pa ga poganja.
Več o tem si preberite na spletnih straneh CLEPA in ACEA. Podrobnosti uvedbe carin dobite tudi na Automotive News.
****
Dodatne informacije: SRIP ACS+, Erik Blatnik, 01/ 236 17 35, erik.blatnik@acs-giz.si
_______________________________________________________________________________________________________________
Avtomobilska industrija v Sloveniji prispeva okvirno 10% k bruto družbenemu proizvodu ter več kot 20 % k slovenskemu izvozu, vsi člani SRIP ACS+ pa, vključujoč vsa področja mobilnosti, prispevajo k bruto družbenemu proizvodu več kot 17 %. V slovenski avtomobilski industriji deluje več kot 100 dobaviteljev 1. in 2. nivoja in več kot 600 poddobaviteljev nižjih nivojev dobaviteljske verige. Poleg tega pa več kot 25 % vseh nagrajenih inovacij Gospodarske zbornice Slovenije izhaja iz avtomobilske industrije.