SPOZNAVALI SMO PRAVNE IN EKONOMSKE VIDIKE POSLOVANJA V DOBAVITELJSKIH VERIGAH

Zakonodaja pomembno vpliva na poslovanje podjetij, zaradi česar je pomembno poznati vzvode, ki vodijo do sprejema specifičnih zakonodajnih okvirov. Ker je sledenje spremembam in novostim na tem področju velikokrat zahtevno, smo zato v Ljubljani organizirali strokovni posvet o pravnih in ekonomskih vidikih poslovanja v dobaviteljskih verigah avtomobilske industrije.

Posvet, ki ga je spremljalo in v njem aktivno sodelovalo okoli 30 udeležencev iz različnih podjetij in institucij, je osvetlil problematiko varstva človekovih pravic in sodelovanja med konkurenti v dobaviteljskih verigah. Uvodoma je prof. dr. Jernej Letnar Černič iz Evropske pravne fakultete Nove univerze predstavil nemški zakon o skrbnem pregledu dobavnih verig, ki nemškim podjetjem in njihovim poslovnim partnerjem, globalnim dobaviteljem, nalaga obveznost poročanja o spoštovanju človekovih pravic (prepoved otroškega in prisilnega dela, inp.) in okoljskih tveganjih. Z njim Nemčija globalno vzpostavlja pogoje za prepoznavanje kršitev na omenjenih področjih.

V nadaljevanju sta Janja Zaplotnik in Aljaž Cankar iz odvetniške družbe Jadek in Pensa pojasnila pasti sodelovanja in izmenjave informacij med konkurenti v avtomobilski industriji. Nepremišljeno deljenje občutljivih informacij, kot so cena, stroški, marže, tržni deleži, višine plač, inp., namreč velikokrat vodijo do nezakonitih ravnanj, ki postanejo predmet preiskav nacionalnih agencij za varstvo konkurence. Zato se je pri zbiranju občutljivih informacij, denimo v sklopu raziskave trga, vedno treba obrniti na javno objavljene informacije, kot so sporočila za javnost, javno dostopna poslovna poročila, javni ceniki, inp.

Strokovni posvet sta zaključila dr. Slobodan Šešum, generalni direktor Direktorata za gospodarsko in javno diplomacijo na Ministrstvu za zunanje zadeve, ki je povedal, kako in na kakšne načine lahko ministrstvo pomaga podjetjem pri nastopih na tujih trgih ter Marjeta Bajt, z Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport s predstavitvijo uvedbe začasne izravnalne dajatve na uvoz baterijskih električnih vozil s Kitajske, proti kateri EU uvaja več kot polovico vseh protidampinških ukrepov. S carinami želi namreč Unija vzpostaviti enake konkurenčne pogoje za vse udeležence na trgu, saj obstaja resen sum, da kitajske proizvajalce električnih vozil izdatno financira država.

**** 

Dodatne informacije: SRIP ACS+, Erik Blatnik, 01/ 236 17 35, erik.blatnik@acs-giz.si 

_______________________________________________________________________________________________________________

Avtomobilska industrija v Sloveniji prispeva okvirno 10% k bruto družbenemu proizvodu ter več kot 20 % k slovenskemu izvozu, vsi člani SRIP ACS+ pa, vključujoč vsa področja mobilnosti, prispevajo k bruto družbenemu proizvodu več kot 17 %. V slovenski avtomobilski industriji deluje več kot 100 dobaviteljev 1. in 2. nivoja in več kot 600 poddobaviteljev nižjih nivojev dobaviteljske verige. Poleg tega pa več kot 25 % vseh nagrajenih inovacij Gospodarske zbornice Slovenije izhaja iz avtomobilske industrije.

Nazaj