SLOVENSKA AVTOMOBILSKA INDUSTRIJA KREPI VEZI S KITAJSKO
Foto: STA, Živa Ogrin - MGTŠ, Erik Blatnik - ACS
V Ljubljani so potekali Dnevi dobaviteljev avtomobilske industrije. Skoraj 40 članov ACS, Slovenskega avtomobilskega grozda se je na osrednjem dogodku predstavilo kitajski avtomobilski industriji. Štirje predstavniki kitajskih avtomobilskih proizvajalcev Nio, Jiangling Motors, Tam Motors in ATTC so si ob tem ogledali tudi nekatera slovenska podjetja.
Dogodek, ki smo ga organizirali skupaj z Ministrstvom za gospodarstvo, turizem in šport, agencijo SPIRIT Slovenija in Gospodarsko zbornico Slovenije (GZS) je bil namenjen medsebojnemu spoznavanju in povezovanju. Predstavnikom kitajskih podjetij smo orisali slovensko poslovno okolje in organiziranost avtomobilskih dobaviteljev ter jim na poglobljenih bilateralnih srečanjih predstavili konkretne izdelke in rešitve, s katerimi želimo prodreti na to največje svetovno tržišče. Trgovinska menjava med Slovenijo in Kitajsko namreč hitro raste in je v letu 2024 dosegla skoraj 8 milijard evrov. Iz nje pa uvažamo največ učinkovin za evropsko farmacevtsko industrijo in elektronskih naprav.
Direktorica ACS Tanja Mohorič je tako kot minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han izpostavila, da Kitajska ponuja številne priložnosti za slovensko avtomobilsko industrijo. Ta gradi svoje konkurenčne prednosti na močni tradiciji elektro in kovinsko predelovalne industrije. Zaradi relativne majhnosti podjetij v primerjavi z velikimi mednarodnimi korporacijami je tudi izjemno prilagodljiva in odporna. Številna podjetja sodijo med tako imenovane nišne zmagovalce, saj imajo pomembna in celo vodilna mesta na evropskem in tudi globalnem trgu v razvoju specifičnih tehnologij. Ne glede na to pa je potrebno v naslednjih letih še naprej krepiti konkurenčnost s ciljem nadaljnjega prodora na tuje trge in uveljavitve podjetij tudi pri hitro rastočih novih igralcih v avtomobilski industriji.
S tem bodo podjetja še naprej krepila tudi pomembno vlogo inovativne in razvojno naravnane gospodarske panoge v slovenskem in mednarodnem prostoru, čeprav je Evropska avtomobilska industrija trenutno pod številnimi pritiski. Po podatkih Draghijevega Poročila o konkurenčnosti se je delež v EU proizvedenih vozil na svetovnem trgu od leta 2000 do leta 2022 zmanjšal iz 31 odstotkov (18 milijonov vozil) na 15 odstotkov (13 milijonov vozil), medtem ko se je delež na Kitajskem proizvedenih vozil povečal iz 4 odstotkov (2 milijona vozil) na 32 odstotkov (27 milijonov vozil) ob bistvenem povečanju svetovne proizvodnje iz 58 milijonov proizvedenih vozil leta 2000 na 85 milijonov v letu 2022.
Zato je zelo pomembno, da slovenski dobavitelji poleg ustaljenih odjemalcev svojih delov mrežo kupcev razširijo tudi izven EU. Slovenija je bila na Kitajskem že prepoznana kot zanimiva potencialna poslovna partnerica, saj za Kitajce poleg izjemne lokacije za logistiko in trgovanje med Evropo in Azijo, predstavlja odlično priložnost za investiranje v proizvodne zmogljivosti znotraj EU. Predvsem zaradi naše visoko izobražene delovne sile, odličnega ekosistema visokotehnoloških podjetij povezanih z raziskovalnimi inštitucijami in vrhunske lokacije v centru Evrope. Prav tako slovenska avtomobilska podjetja ne samo sledijo ampak tudi sooblikujejo najnovejše trende v hitro razvijajoči se avtomobilski industriji, tako na področju klasičnih, kot tudi e-vozil.
O dogodku je poročala tudi TV Slovenija. Poglejte si prispevek.
****
Dodatne informacije: SRIP ACS+, Erik Blatnik, 01/ 236 17 35, erik.blatnik@acs-giz.si
_______________________________________________________________________________________________________________
Avtomobilska industrija v Sloveniji prispeva okvirno 10% k bruto družbenemu proizvodu ter več kot 20 % k slovenskemu izvozu, vsi člani SRIP ACS+ pa, vključujoč vsa področja mobilnosti, prispevajo k bruto družbenemu proizvodu več kot 17 %. V slovenski avtomobilski industriji deluje več kot 100 dobaviteljev 1. in 2. nivoja in več kot 600 poddobaviteljev nižjih nivojev dobaviteljske verige. Poleg tega pa več kot 25 % vseh nagrajenih inovacij Gospodarske zbornice Slovenije izhaja iz avtomobilske industrije.