RENAULT NAČRTUJE INTENZIVNO ELEKTRIFIKACIJO
V okviru izvajanja strateškega načrta "Renaulution" skupine Renault so se v juniju 2021 združili trije proizvodni obrati; Douai, Maubeuge in Ruitz v t.i. Renault ElectriCity, s skupno 5.000 zaposlenimi.
Gre za obsežen industrijski projekt, katerega cilj je izdelava 400.000 električnih vozil na leto do leta 2025 in združitev celotnega ekosistema dobaviteljev, da bodo lahko skupina Renault in njene blagovne znamke izboljšale konkurenčnost z večjimi inovacijami in zmanjšanimi stroški. Skupina Renault je podpisala sporazum s predstavniki sindikatov. Predvidoma bodo do konca leta 2024 ustvarili 700 dodatnih zaposlitev.
V letošnjem letu bo tovarna v Douaiju izdelala svoj prvi električni avtomobil novi Mégane E-TECH Electric (MéganE), svojo proizvodnjo bo nato razširila tudi na druge modele. Oblikovana bo nova električna platforma za proizvodnjo modelov segmenta B.
V Maubeugeu bo od leta 2022 proizveden novi Kangoo E-Tech Electric. S proizvodnjo, vključno z modeli, kot so za Daimler (Mercedes Citan) in Nissan (NV250), bodo izdelani vsi modeli v električni različici do leta 2023. Tovarna v Ruitzu bo prevzela proizvodnjo električnih komponent. Čez nekaj časa si bodo vsa tri mesta delila iste vodstvene in kadrovske strukture.
Renault je tudi napovedal partnerstvo s kitajsko skupino Envision za izgradnjo ogromne tovarne v Douai. Načrtovana investicija je 2 mrd EUR in 2.500 zaposlenih do leta 2030. Baterije proizvedene v Douaio bodo namenjene opremi električnih R5 od leta 2024 dalje. Do leta 2030 naj zgradili 24 GWh zmogljivosti, kar naj bi zadoščalo za opremo med 400.000 in 500.000 avtomobilov na leto. Gradnja naj bi se začela prihodnje leto s prvo fazo 9 GWh, proizvodnja pa naj bi začela leta 2024. Do tega termina je predvidena zaposlitev 1.000 oseb.
Renault je hkrati napovedal partnerstvo tudi s francoskim start-up podjetjem Verkor, s prevzemom 20 % kapitala podjetja, kar bo omogočilo oblikovanje pilotne proizvodnje linije leta 2022. Načrtovan je skupen razvoj baterij visoke zmogljivosti za Renault vozila (segment C in več), pa tudi električni Alpine. Verkor bo zgradil 16 GWh tovarno, ki naj bi začela obratovati v letu 2026 in bo v polni zmogljivosti zaposlovala 1.200 oseb.
Kot poudarja izvršni direktor skupine Renault Luca de Meo, bodo sodelovali z že uveljavljenimi akterji na tem področju kot tudi nastajajočimi, to je start up-i, med njimi STMicroelectronics, Whylot, LG Chem, Envision AESC in Verkor.
Del financiranja, približno 200 mio EUR, bo zagotovljen preko javnih pomoči družbi Envision in Renaultu za posodobitev proizvodnih linij. Razprave o razdelitvi med državo in lokalnimi skupnostmi še niso zaključene.
Renault tudi izpostavlja, da gre za najbolj zeleno mešanico na evropskem trgu do leta 2025, z več kot 65% električnih in elektrificiranih vozil v prodajni ponudbi in do 90% električnih vozil Renault leta 2030.
Nekatere informacije so dostopne tudi v izjavi za javnost Renault: https://www.renaultgroup.com/en/news-on-air/news/renault-electricity-the-new-leading-site-for-industrial-ev-excellence-located-in-the-hauts-de-france/
****
Dodatne informacije: SRIP ACS+, Dunja Podlesnik, 01/ 236 17 35, dunja.podlesnik@acs-giz.si