PROIZVODNJA VOZIL V NEMČIJI LETA 2022 NI PRESEGLA 3,8 MILIJONA ENOT
Obseg proizvodnje vozil (PC+UV) v Nemčiji je med leti 2005 in 2008 ter med leti 2011 in 2017 ostal na ravni 6 milijonov enot letno.
Od leta 2017 pa se je ta obseg postopoma zmanjševal, tako da se je s 6 milijonov enot v letu 2017 na znižal na 5 milijonov v letu 2018, 4 milijone v letu 2019 in 3,5 milijona v letu 2021. V letu 2022 je bilo zaznano rahlo povečanje, vendar ne preseglo 3,8 milijona enot.
Kaj pojasnjuje ta padec avtomobilske proizvodnje v Nemčiji?
Največji trg nemške avtomobilske proizvodnje je bila seveda Nemčija, kjer je od leta 2019 trg padel za milijon enot, s 3,5 milijona osebnih vozil na 2,5 milijona.
Razlogi:
Proizvajalci avtomobilov so drastično zmanjšali svoj izvoz na Kitajsko, da bi proizvajali neposredno v tej državi. Pomembno vlogo so imele tudi selitve (ki so se začele pozneje kot francoske) v države vzhodne Evrope in Mehiko.
VW T-Roc, ki je vsako leto prevzel 200.000 kupcev Golfa, se proizvaja na Portugalskem, ne v Nemčiji. K zatonu nemške avtomobilske industrije je prispevala tudi oslabitev Opla in Forda.
Politika nemških proizvajalcev avtomobilov, da se ukvarjajo z električnimi vozili višjega cenovnega razreda, ki so zato draga, je tudi škodovala nemški proizvodnji, ki je bila zato osredotočena na manjši obseg, a na veliko višje cene.
Ta politika je del širše strategije evropskih proizvajalcev avtomobilov za proizvodnjo manj avtomobilov, a dražjih (prehod z VW Passata na električni VW ID7 je tipičen primer).
Zadnja točka, električni VW ID3, proizveden v Nemčiji, ni dosegel svojih ciljev, ki so bili dvakrat pomembnejši od njegove trenutne prodaje.
Vir: INOVEV