POTREBUJEMO TRŽNO, NE KAZENSKO POLITIKO GLEDE IZPUSTOV CO2
Evropski avtomobilski sektor se sooča z vse večjim pritiskom glede emisij CO2. Zato Evropski združenji avtomobilskih dobaviteljev in proizvajalcev CLEPA in ACEA pozivata k izvedljivim rešitvam za doseganje podnebno nevtralnih ciljev. Uvajanje električnih vozil se namreč upočasnjuje, vodilni položaj evropske industrije pa se spopada z upadanjem konkurenčnosti.
Na prvi seji strateškega dialoga o prihodnosti avtomobilske industrije med CLEPO, ACEO in Evropsko komisijo, namenjeni infrastrukturi in povpraševanju, so evropski proizvajalci vozil in dobavitelji še enkrat poudarili podporo razogljičenje cestnega prometa z dolgoročnim tehnološko odprtim okvirom. Pri tem so obravnavali skupne pomisleke in opisali izvedljive ukrepe za odpravo počasnejšega uvajanja brezemisijskih vozil od pričakovanega.
Kljub napredku, doseženemu v zadnjih letih, je hitrost namestitve polnilnih in oskrbovalnih postaj še vedno prepočasna in premalo za pokrivanje predvidenega povpraševanja. Skoraj 60% vseh polnilnih postaj se namreč nahaja le v treh državah. Za težka vozila, kot so avtobusi in tovornjaki, pa infrastrukture za električno polnjenje skoraj ni na voljo. Prav tako proizvajalci vozil pozivajo k uvedbi nacionalnih in vseevropskih nakupnih in davčnih spodbud za povečanje povpraševanja za nakup e-vozil.
Več o tem si preberite na spletni strani CLEPA.
****
Dodatne informacije: SRIP ACS+, Erik Blatnik, 01/ 236 17 35, erik.blatnik@acs-giz.si
_______________________________________________________________________________________________________________
Avtomobilska industrija v Sloveniji prispeva okvirno 10% k bruto družbenemu proizvodu ter več kot 20 % k slovenskemu izvozu, vsi člani SRIP ACS+ pa, vključujoč vsa področja mobilnosti, prispevajo k bruto družbenemu proizvodu več kot 17 %. V slovenski avtomobilski industriji deluje več kot 100 dobaviteljev 1. in 2. nivoja in več kot 600 poddobaviteljev nižjih nivojev dobaviteljske verige. Poleg tega pa več kot 25 % vseh nagrajenih inovacij Gospodarske zbornice Slovenije izhaja iz avtomobilske industrije.