POTREBUJEMO HITRO UKREPANJE DRŽAVE IN STABILNO STIMULATIVNO POSLOVNO OKOLJE

FOTO: Vlada RS

Predstavniki slovenskih avtomobilskih dobaviteljev so se na pobudo Vlade Republike Slovenije in v luči morebitnega zaostrovanja pritiskov na konkurenčnost evropskega in s tem slovenskega gospodarstva sestali s premierjem ter ministri za gospodarstvo, finance in delo. Na strateškem srečanju so analizirali stanje slovenske in globalne avtomobilske industrije ter se dogovorili o ukrepih, ki jih ta, za Evropo in Slovenijo strateška panoga potrebuje za njen nadaljnji globalno konkurenčen razvoj.

Z usmeritvijo Evropske unije v elektrifikacijo vozil in prepovedjo prodaje avtomobilov z motorjem z notranjim zgorevanjem od leta 2035 naprej so v fazi tranzicije tudi naša avtomobilska podjetja. Misija GREMO je tako s številnimi že začetimi inovativnimi projekti, tako na področju elektromotorskih pogonov, hranilnikov energije, novih, lahkih materialov ter digitalizacije, robotizacije in avtomatizacije kot tudi možnosti diverzifikacije v širše koncepte mobilnosti, konkreten odgovor slovenske avtomobilske industrije na ta izziv. A pri tem podjetja in Vlada skupaj ugotavljajo, da mora vladno sprejemanje odločitev glede konkretnih razvojnih financiranj teh projektov na državni ravni potekati še bistveno hitreje.

FOTO: Vlada RS

Vse močnejša mednarodna konkurenca, strukturne težave velikih evropskih trgov, zlasti Nemčije, ter prihod kakovostnih in cenejših kitajskih električnih vozil v Evropo od slovenske avtomobilske industrije zahtevajo hitro ukrepanje in prilagajanje. Država ji mora biti pri tem v oporo in ji učinkovito zagotavljati ustrezno stabilno in spodbudno poslovno okolje. Trenutne globalne razmere že poslabšujejo poslovanje nekaterih podjetij v panogi, zato moramo biti skupaj pravočasno pripravljeni tudi na morebitno dodatno zaostrovanje gospodarskih razmer. Avtomobilska podjetja so Vladi tako predlagala številne ukrepe za izboljšanje konkurenčnosti te panoge in gospodarstva nasploh.

Na kratek rok gre predvsem za proaktivno pripravo ukrepov in njihovo takojšnjo operativnost v primeru večje krize in padcev naročil, to sta skrajšani delovni čas in čakanje na delo, a v bistveno bolj fleksibilni obliki kot je bil v Sloveniji to primer do zdaj. Nujna je vzpostavitev stabilnega in motivacijskega poslovnega okolja, ki bo v naši državi zadržalo obstoječe in pritegnilo nove, tako imenovane green-field investitorje v nove razvojne naložbe ter ustvarjanje delovnih mest v avtomobilskem segmentu. V nasprotnem primeru se bodo ta še naprej selila v tujino. Za razliko od enormnih dodatnih obremenitev, ki jih je bilo gospodarstvo deležno doslej, bi bilo potrebno izvesti davčno razbremenitev dela, sprostiti pritok za gospodarstvo potrebnih tujih delavcev ter zagotoviti konkurenčne cene energije, primerljive z ameriškimi in kitajskimi konkurenti.

FOTO: Vlada RS

Potrebna je večja hitrost in operativnost vlade pri realizaciji že odobrenih in prijavljenih ter še neodobrenih razvojnih projektih Misije GREMO. Ti so za avtomobilska podjetja razvojno ključni. Strateško zelo pomembno je tudi dosledno izvajanje vseh razvojnih projektov GREMO v obdobju 2025 – 2030. Sem spada tudi skupni nastop Vlade in industrije za novo finančno shemo do Bruslja, s ciljem podvojitve zdajšnjih namenskih 200 milijonov evrov razvojnih sredstev za Misijo GREMO. Osnutek sheme državnih vzpodbud za transformacije te, za Slovenijo strateške panoge bo pripravljen do decembra, nakar bosta vlada in avtomobilska industrija skupaj nastopili za njeno potrditev in čim prejšnji začetek njenega izvajanja.

Nujno je treba izvesti tudi ustrezen pritisk na Bruselj glede jasnosti in nedvoumnosti dinamike evropskega prehoda v električno mobilnost, vključno z vzpostavitvijo enakih pogojev za kitajske proizvajalce v EU, kot jih morajo izpolnjevati EU proizvajalci in dobavitelji na Kitajskem. Pri tem je treba izenačiti subvencioniranje tako na eni kot drugi strani. Zdaj namreč prihaja do enormnih izkrivljanj konkurenčnih pogojev v škodo evropskih in slovenskih družb. Avtomobilska podjetja Vladi in Bruslju ob tem tudi svetujejo vzpostavitev strateškega zavezništva z Indijo, ki postaja največji globalno hitro rastoči trg prihodnosti.

O dogodku so poročali tudi številni mediji. Oglejte si prispevek TV Slovenija.

**** 

Dodatne informacije: SRIP ACS+, Erik Blatnik, 01/ 236 17 35, erik.blatnik@acs-giz.si 

_______________________________________________________________________________________________________________

Avtomobilska industrija v Sloveniji prispeva okvirno 10% k bruto družbenemu proizvodu ter več kot 20 % k slovenskemu izvozu, vsi člani SRIP ACS+ pa, vključujoč vsa področja mobilnosti, prispevajo k bruto družbenemu proizvodu več kot 17 %. V slovenski avtomobilski industriji deluje več kot 100 dobaviteljev 1. in 2. nivoja in več kot 600 poddobaviteljev nižjih nivojev dobaviteljske verige. Poleg tega pa več kot 25 % vseh nagrajenih inovacij Gospodarske zbornice Slovenije izhaja iz avtomobilske industrije.

Nazaj

Aktualni dogodki ... Vsi dogodki