POTREBNO JE KREPITI TUDI POSLOVNE, NE LE TEHNIČNE PROCESE

Konkurenčnost podjetij je veliki meri odvisna od njihove inovativnosti, razvojne naravnanosti in poslovnega okolja. Zato smo organizirali Poslovno konferenco GREMO, na kateri smo skupaj z našimi člani, strokovnjaki ter predstavniki države in raziskovalno-razvojnih institucij preverili stanje inovativnosti slovenskih avtomobilskih podjetij ter konkurenčnosti poslovnega okolja v katerem delujejo.

Čeprav naša država na mednarodni lestvici konkurenčnosti iz leta v leto nazaduje, je slovenska avtomobilska industrija med bolj konkurenčnimi panogami v državi. To dokazujejo tudi številne nagrade za inovativnost, ki jih letno prejemajo podjetja včlanjena v SRIP ACS+. A za obstanek med najboljšimi to ni dovolj. Svet in z njim gospodarstvo se namreč hitro spreminjata. Kdor ne sledi temu tempu in se nenehno ne prilagaja bo imel zelo kmalu resne težave. Potrebne so spremembe in fleksibilnost. Predvsem pa zavedanje, da nič ni večno.

Študije Nadye Zhexembayeve, mednarodne strokovnjakinje za reinoviranje, ki jih je opravila na podlagi številnih pogovorov in anket z uveljavljenimi globalnimi gospodarskimi družbami, tudi slovenskimi, namreč kažejo, da se morajo podjetja zaradi izjemno visoke frekvence družbenih, političnih in gospodarskih sprememb na novo ustvarjati oz. reinovirati na vsakih 3 do 5 let. Zaradi tega je potrebno na novo postavljati pravila in metode vodenja in poslovanja, jih kombinirati med sabo, ne staviti le na eno ter v to področje investirati tudi primerno višino finančnih sredstev.

Za razvoj in konkurenčnost namreč ni dovolj, da podjetja krepijo le tehnične procese, ki so se v zadnjih letih z digitalizacijo in Industrijo 4.0 relativno dobro optimizirali, ampak morajo še bolj vlagati tudi v poslovne procese. Bolj se morajo upati tvegati in s tveganim kapitalom v večji meri začeti podpirati zagonska podjetja. Ta so tista, ki na trg lahko prinašajo revolucionarne iznajdbe in inovacije. Nestabilno okolje med podjetja resda vnaša strah, a je ta tudi največji motivator za spremembe. V SRIP ACS+ smo to nujnost prepoznali že pred leti in zato zagnali Misijo GREMO.

Ta je osredotočena v zeleno in digitalno preobrazbo slovenske avtomobilske industrije in je po mnenju dr. Petra Wostnerja iz UMAR-ja prava pot iz investicijskega v inovacijsko rast. Ker zanjo potrebuješ specialna znanja, sposobnosti, infrastrukturo in podobno, je pri tem nujno sodelovanje gospodarstva, države in raziskovalno-razvojnih institucij. Dvigniti je treba tudi produktivnost, kar pa ne pomeni, da je treba zato več delati. Prej kot to so potrebne inovativne in prebojne poslovne in tehnične rešitve ter obvladovanje najzahtevnejših tehnologij.

Ker pa je pri vsem tem hitrost zelo pomembna, so se udeleženci na konferenci strinjali, da mora biti pri uvajanju sprememb in podpori gospodarstva hitra in konstruktivna tudi država s svojimi ministrstvi in upravo. Bolj spodbudna do gospodarstva bi morala biti tudi davčna reforma. Na Ministrstvu za gospodarstvo so zato poudarili, da prihajamo v situacijo, ko se bo država zaradi zagotavljanja mednarodne konkurenčnosti bolj vključevala v gospodarstvo, saj želi, da bi podjetja hitreje dobila pomoč. Veliko izzivov tako za gospodarstvo kot državo. A izzivi prinašajo tudi priložnosti. Zato gremo skupaj naprej in jih izkoristimo.

**** 

Dodatne informacije: SRIP ACS+, Erik Blatnik, 01/ 236 17 35, erik.blatnik@acs-giz.si 

_______________________________________________________________________________________________________________

Avtomobilska industrija v Sloveniji prispeva okvirno 10% k bruto družbenemu proizvodu ter več kot 20 % k slovenskemu izvozu, vsi člani SRIP ACS+ pa, vključujoč vsa področja mobilnosti, prispevajo k bruto družbenemu proizvodu več kot 17 %. V slovenski avtomobilski industriji deluje več kot 100 dobaviteljev 1. in 2. nivoja in več kot 600 poddobaviteljev nižjih nivojev dobaviteljske verige. Poleg tega pa več kot 25 % vseh nagrajenih inovacij Gospodarske zbornice Slovenije izhaja iz avtomobilske industrije.

Nazaj