Podjetja zadovoljna z odzivom Fiatovih predstavnikov

23. 01. 2014 | Nagrajene inovacije

Torino, 23. januar 2014 - Dvajset slovenskih dobaviteljev avtomobilski industriji se je včeraj predstavilo na Tehnološkem dnevu slovenskih dobaviteljev v skupini Fiat, ki ga je organiziral Slovenski avtomobilski grozd ACS v sodelovanju s SPIRIT Slovenija, javno agencijo Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, inovativnosti, razvoja, investicij in turizma. Slovenska podjetja so bila po koncu dneva večinoma zadovoljna z odzivom Fiatovih predstavnikov, saj se jih je predstavitve udeležilo več kot 120.

Namen dogodka je poglobiti sodelovanje in izvoz slovenskih podjetij italijanskemu Fiatu, kot so ga imela pred desetletjem in več. "Po povezovanju Fiata skupaj s skupino GM in združevanju nabavnih poti je postalo sodelovanje slovenskih dobaviteljev s skupino Fiat minimalno. V zadnjih letih se je sicer nekoliko povečalo predvsem preko Fiatovega projekta v Kragujevcu v Srbiji. Ker pa se povečuje nabor novih projektov in poslov tudi v drugih Fiatovih predstavništvih po svetu, so pričakovanja od tega predstavitvenega dogodka zelo velika. To pa je šele prva od aktivnosti, ki jih bomo izvedli za dosego zastavljenega cilja. Podjetja se zavedajo, da je treba dati poudarek novim projektom z inovativnimi izdelki, zato je posebnega pomena tudi udeležba Fiatovega raziskovalnega centra. Pričakujemo, da bo dodaten pospešek projektu dalo tudi sodelovanje pri projektu S_LIFE," je dejal direktor ACS Dušan Bušen.

Italija predstavlja za Slovenijo tretjo največjo poslovno partnerico, drugo največjo glede na vrednost izvoza in prvo po obisku in nočitvah italijanskih gostov. Kot je povedal v. d. direktorja SPIRIT Slovenija Boštjan Skalar, s tem obiskom v Fiatu nadaljujejo serijo obiskov, ki so jih lani organizirali že v BMW-ju in Škodi, v prihodnje pa naj bi imeli podobno predstavitev tudi v Volkswagnu in Marcedez-Benzu. "Slovenski dobavitelji avtomobilski industriji so poznani po kakovosti, inovativnosti, visoki dodani vrednosti in konkurenčnih izdelkih ter so kot taki zanesljivi poslovni partnerji. Na področju avtomobilske industrije deluje 223 slovenskih podjetij in zaposluje približno 15.800 ljudi, ki letno ustvarijo 3,3 milijarde evrov prihodkov in so leta 2012 izvozili za 2,9 milijarde evrov. Avtomobilska industrija predstavlja 10 odstotkov BDP-ja in skoraj 15 odstotkov izvoza, ki je ključno gonilo razvoja gospodarstva. In čeprav na prvi pogled ni videti, je v svetovnih znamkah avtomobilov vgrajenih precej v Sloveniji izdelanih komponent in rezervnih delov, ki so jih dobavitelji predstavili tudi na tokratni predstavitvi," je še povedal Skalar in dodal, da se vedno več italijanskih podjetij odloča, da svojo proizvodnjo seli v Slovenijo, predvsem zaradi boljše davčne zakonodaje, strateške lokacije in dobre ter izobražene delovne sile.

Dogodka se je udeležil tudi Gregor Šuc, vodja Gospodarskega urad RS v Milanu, ki je pohvalil koncept predstavitve dobaviteljev pri proizvajalcu: "Koncept se mi zdi zelo inovativen, saj je klasičen model sejemskih predstavitev že nekoliko zastarel. Dobavitelji  pridejo neposredno do proizvajalca, kjer se mu predstavijo s konkretnimi cilji in ne z neko splošno predstavitvijo. Podobno predstavitev bi radi organizirali tudi v podjetju Piaggio, saj je precej slovenskih podjetij izrazilo interes za sodelovanje z njimi." Urad sicer pomaga slovenskim podjetjem prodreti na italijanski trg, pri iskanju partnerjev in prodajnih kanalov ter tujih partnerjev za skupno nastopanje na tretjih trgih, organizirajo pa tudi sejemske predstavitve slovenskih podjetij.

Z obiskom predstavnikov skupine Fiat so bili zadovoljni tudi dobavitelji.
Tesnila GK, Anica Anželak, namestnica direktorja: "Tovrstnih dogodkov se radi udeležujemo, saj tako navežemo poslovne stike, dobimo koristne informacije, kot npr. tokrat o reciklaži in ponovni uporabi materialov, in imamo priložnost predstaviti svoje izdelke novim trgom. Že dvakrat smo odšli na Japonsko, enkrat z gospodarsko delegacijo in drugič z ACS, kjer smo pridobili nekaj potencialnih kupcev. Naš kupec v Italiji je Lamborghini, sicer pa imamo na tem trgu predvsem dobavitelje, zato je z vidika širitve posla italijanski trg za nas zelo zanimiv. Sicer večinoma prodajamo na nemški in avstrijski trg, v Švico, Južno Afriko in Mehiko, največji delež izvoza za avtomobilsko panogo pa ustvarimo s Volkswagnom."

Cimos, Mauricio Krbavčič, vodja projekta in razvojni inženir: "Od tega dogodka pričakujemo začetek sodelovanja s Fiatom in razširitev prodaje naših izdelkov na italijanski trg. Z Italijo trenutno poslujemo minimalno - na področju pedal za tovorna vozila sodelujemo s podjetjem Knorr Bremse, na dobri poti pa smo tudi za sklenitev sodelovanja s podjetjem Magneti Marelli. Fiat nam predstavlja veliko okno na italijanski trg in dober izziv, v prid pa nam je tudi bližina Torina in s tem Fiata. Predstavniki Fiata se zanimajo predvsem za aluminijaste odlitke in posamezne kose za opremo notranjosti."

Elvez, Simona Petrič, direktorica: "Zanimamo se za razširitev poslovanja na italijanski trg, saj imamo za zdaj na tem trgu predvsem dobavitelje. Ponujamo segment kabelske kolekcije in izdelkov iz plastike ter novo tehnologijo metalizacije, ki predstavlja nadgradnjo brizganja plastike. Naša prednost je v izdelavi bolj kompleksnih sestavov, ki vsebujejo tako kabelsko konfekcijo (vključno s senzorno tehniko), plastiko in metalizacijo, kar verjamemo, da bo zbudilo zanimanje predstavnikov Fiata za naše izdelke in kompetence. Taki dogodki so za podjetja zelo koristni, saj predstavljajo neposreden stik dobavitelja in proizvajalca - tako dobro izkušnjo imamo tudi z lanske predstavitve v  Škodi, s katerimi že potekajo nadaljnji pogovori o možnostih sodelovanja."

Poleg teh podjetij so se predstavitvenega dogodka udeležila še podjetja: Boxmark Leather, Cecomp, Difa, Domel, Emo Orodjarna, Gorenje Orodjarna, Ikor, Iskra ISD, KGL, Livar, MLM, Savatech, SG Automotive, Siliko, Tab, Unior in Var.

Za dodatne informacije: Dušan Bušen, direktor ACS, 031 379 833.

Nazaj