NOVI GENERALNI DIREKTOR SKUPINE RENAULT PREDSTAVIL STRATEŠKE USMERITVE SKUPINE

Novi generalni direktor Skupine Renault Luca de Meo je v dokumentu, namenjenem sindikatom, imenovanim RENAULuTion 9.9. predstavil strateške usmeritve skupine:

-        Stanje v Skupini Renault: podjetje ni vajeno ustvarjati trajnostnega dobička, prodaja upada, novi modeli so premalo donosni. Zaskrbljujoče napovedi denarnega toka. Blagovna znamka skupine je oslabljena. V skladu z načrti predvidena ukinitev 15.000 delovnih mest po svetu, vključno s 4.600 v Franciji. Potrebni novi prihranki, v prizadevanjih za zmanjšanje stroškov bodo morda morali iti dlje od načrtovanega, brez ogrožanja prihodnosti. Pregled finančne uspešnosti je edini način, da se vrnejo v igro. Nameravajo nadaljevati  tudi s spreminjanjem velikosti inženiringa. Sledili bodo modelu PSA, ki je bil pred petimi leti skoraj v stečaju, sedaj je merilo v sektorju, tudi glede donosnosti.

-        Znižanje mednarodne prisotnosti: geografska širitev ni prinesla pričakovanih rezultatov skupini, razočaranja v Evraziji in Latinski Ameriki. To je potrebno čim prej urediti, da se v naslednjih 3-4 letih izognejo neprijetnim presenečenjem, saj je potrebno veliko dela doma. Prednost bo imelo nadaljevanje  partnerstev in načrti za zmanjšanje tveganj na nestabilnih trgih. Glede Kitajske izpostavil nove trgovinske modele, ki bi lahko temeljili na solidni partnerski strategiji in nacionalni ravni.

-        Znižati ponudbo v okviru modelov, povečati ceno: potrebno je znižati ponudbo  v okviru modelov, stroške zmanjšati za približno 30%, ne da bi pri tem izgubili količino ali pokritost segmentov. Napredovati za stopničko na segmentu C, ki je težišče sektorja. Predvideno povišanje cen transakcij za ta segment v povprečju za 30 % do leta 2025.

-        Več povezanosti med VTC in souporabo vozil: nova dejavnost mobilnosti, ki do sedaj ni imela strateške vizije. Napoved združitve dejavnosti v prostor novih storitev mobilnosti, pod novo blagovno znamko (Mobilize) z močnim vodstvom, znotraj RCI Bank and Services (mednarodno podjetje, specializirano za avtomobilsko financiranje, zavarovanje in z njimi povezane dejavnosti za blagovne znamke skupine Renault).

-        Električni avtomobil "Made in France" za manj kot 20.000 EUR: čim bolj pametno upravljati električno tranzicijo, z največjo možno omejitvijo časovne dvojne termične in električne ponudbe v istem segmentu. V segmentu B, vsestranskih mestnih avtomobilov, kot je Clio, razviti vrsto donosnih električnih vozil po ceni manj kot 20.000 EUR, proizvedenih v Franciji.

-        Diverzifikacija zunaj avtomobilske industrije: potrebno izboljšati poslovanje znotraj dejavnosti. Dolgoročno razmišljati o novih profitnih centrih. Od leta 2026 bodo izvajali 20 %-30% dejavnosti na področjih, ki nimajo nič skupnega s tradicionalnim avtomobilskim sektorjem. Kot so: FinTech (finančna tehnologija), platforme za mobilnost, zavarovanje, podatki, upravljanje voznega parka, ustvarjanje programske opreme, kibernetska varnost, infrastruktura, krožno gospodarstvo, upravljanje z energijo, logistiko in seveda visokotehnološki inženiring.

-        Obnovljeno zaupanje z Alliance (zavezništvo Renault-Nissan-Mitsubishi):  odločni narediti vse za njegov uspeh. Prioriteta ostaja Renault, ki ga nameravajo  čez sedem ali osem let vrniti v finale lige prvakov. Zavezništvo kot dodatna priložnost, vendar je potrebno najprej dobro opravljati delo na svoji strani.

****

Dodatne informacije: SRIP ACS+, Dunja Podlesnik, 01/ 236 17 35, dunja.podlesnik@acs-giz.si

Nazaj