NEMŠKI IN FRANCOSKI TRG TER PROTIKORONSKI UKREPI V JANUARJU 2021

Kljub temu, da se je stanje naročil v avtomobilski industriji občutno popravilo v zadnjih mesecih leta 2020 v primerjavi z izjemno zaskrbljujočim pomladnim mesecem še vedno skrbno spremljamo dogajanje na naših ključnih trgih. Zadnje informacije iz Nemčije in Francije so sledeče:

NEMČIJA

Zaradi lockodowna se je prodaja avtomobilov v Nemčiji v letu 2020 zmanjšala za 22% in dosegla raven 2,85 mio enot. Vodilni v prodaji je še vedno Voklswagen, pri električnih avtomobilih pa najbolj raste Tesla. Prodaja električnih vozil in hibridov vseh znamk skupaj je v Nemčiji v letu 2020 skokovito porasla, absolutna številka za obdobje januar - november 2020 znaša 150.500 enot, kar pomeni 137% povečanje. Razlog tiči predvsem v državnih subvencijah za nakup električnega avtomobila na ravni 9.000 EUR in hibrida na ravni 6.750 EUR.

V nadaljevanju še pregled prodaje avtomobilov v Nemčiji po znamkah v jan-nov 2020.

Od 16.12.2020 do 10.01.2021 ostajajo avtosaloni zaprti, odprte so le avtomobilske delavnice in servisi. Kakšni so izgledi za naprej, pa bo danes več znanega, ko se ponovno srečajo kanclerka in ministrski predsedniki. Zaenkrat se govori, da naj bi obstoječi lockdown veljal do konca letošnjega januarja.

5. januarja je vlada Nemčije sklenila, da se obstoječi lockdown, ki naj bi veljal od 16. decembra do 10. januarja, podaljša do 31. januara.2021. Vsa okrožja, kjer bi se število Covid-19 obolelih povzpelo nad 200 merjeno na 100.000 oseb, bodo morala omejiti gibanje oseb najdlje 15 km od prebivališča. V skladu s tem ostajajo avtosaloni zaprti, odprte so le avtomobilske delavnice in servisi.


FRANCIJA

Saloni v Franciji so odprti od 28. novembra.2020 ob upoštevanju vseh sanitarnih ukrepov in prodaja naj bi potekala skoraj normalno. Sicer je tudi že prej veljala dostava/prevzem po dogovoru, vendar se je v realnosti malo kupcev odločilo za virtualni nakup, razen tistih, ki se že naročila dali prej. Zdaj se zadeve normalizirajo, novega lockdowna v Franciji zaenkrat ni pričakovati, saj so se odločili za podaljšanje policijske ure, ki se začenja v najbolj kritičnih departmajih od 18.00 ure dalje do 6.00 ure zjutraj, drugod je od 20.00 ure dalje.

Kratek pregled prodaje električnih avtomobilov
Medtem ko je francoski avtomobilski trg lani upadel za 25%, je trg elektrificiranih avtomobilov (100% električni in priključni hibridi) rastel. V primerjavi z letom 2019 je prišlo do povečanja na 185.500 enot, kar predstavlja sedaj 11,2% trga. Po podatkih Autoways sta Renault in Groupe PSA v tej niši dosegla več kot 90.000 prodanih enot, skoraj 50% celotne prodaje. Tržni veteran Renault Zoé je še naprej vodil z 37.410 enotami registriranimi lani in zavzema tretjino trga, tudi ko se je začela razvijati konkurenca. Peugeot e-208, ki so ga lansirali šele lani, je zabeležil prodajo 16.560 enot oz. 18% prodaje Pegeuta 208. Francoski proizvajalci so prav tako prevladovali v segmentu priključnih hibridnih vozil (PHEV), vendar z nižjim tržnim deležem (30%; več kot 60% za čisto električno energijo). PSA je levji delež imel po zaslugi Peugeota 3008, DS7 Crossback, C5 Aircross in 508: skupno je skupina osvojila skoraj četrtino trga, medtem ko je Renault Captur PHEV povečal na 5.460 enot (7% trga). Renault bo svoj prvi "nizko cenovni" električni avto Dacia Spring predstavil spomladi. Prodaja električnega Twinga, ki so ga lansirali novembra, pa naj bi se prav tako povečevala, v letu 2020 je znašla 2.260 enot.

Združitev PSA in Fiat Chrysler - četrta največja avtomobilska skupina na svetu
Delničarji PSA in Fiat Chrysler so bili pozvani, da 4.januarja 2021 glasujejo o združitvi. Glavni delničarji PSA - družina Peugeot, francoska država in kitajski Dongfeng so z 99,85% glasov odobrili operacijo. Glasovanje delničarjev je zadnji formalni korak pred ustanovitvijo novega subjekta, imenovanega "Stellantis". Postopek združitve vodi k ustanovitvi četrte največje avtomobilske skupine za skupinami Volkswagen, Toyota in Renault-Nissan.
Predsednik nadzornega sveta skupine PSA Louis Gallois, ki se bo po končanem postopku združitve upokojil, je komentiral, "da doživljajo največjo združitev v avtomobilski industriji od njenega začetka," skupaj to pomeni 8 mio proizvedenih avtomobilov letno. Gallois tako v intervjuju za poslovni časopis " Les Echos" komentira, da po njegovem mnenju združitev kratkoročno ni bila nujna, vendar se je ponudila ta priložnost in zelo pomembno jo je izkoristiti, zlasti za soočanje z izzivi električnih avtomobilov in njihovega financiranja. Poleg tega imata podjetji izjemno geografsko komplementarnost: PSA je močan v Evropi, FCA v Južni in Severni Ameriki.
Na vprašanje, ali združitev ščiti interese francoskega proizvajalca Gallois odgovarja, da se bodo interesi ohranili pri upravljanju in ravnotežju obeh podjetij. Promet Fiata Chryslerja je skoraj dvakrat večji od prometa PSA. S strani PSA izpostavlja donosnost, uspešnost vodenja PSA in Carlosa Tavaresa (novega generalnega direktorja skupine) ter dejstvo, da so že v veliki meri zavezani k prehodu na elektriko. To je omogočilo kompenzacijo razlike v velikosti. Skupina je prejela tudi zeleno luč s strani pristojnih organov za konkurenco, nazadnje s strani Evropske komsije. Sporazum o združitvi določa, da bo združitev začela veljati drugi konec tedna po odpravi zadnjega predhodnega pogoja, (predvidoma 16. januarja 2021.

**** 

Dodatne informacije: SRIP ACS+, Dunja Podlesnik, 01/ 236 17 35, dunja.podlesnik@acs-giz.si

 

Nazaj

Aktualni dogodki ... Vsi dogodki