KAKO REŠITI SODOBNE PROMETNE IZZIVE
Skupina za transformativno prometno načrtovanje Urbanističnega inštituta Republike Slovenije (STPN) je prepričana, da z zastarelimi pristopi ne moremo rešiti sodobnih prometnih izzivov. Pojavil se je namreč paradoks. Čeprav smo v zadnjih 30 letih zgradili veliko novih cest, da bi hitreje, udobnejše in varneje potovali, zaradi zastojev v avtomobilu preživimo več časa.
Strokovnjaki v STPN-ju zato predlagajo tri ključne točke za izboljšanje zdajšnjega stanja. V Sloveniji potrebujemo novo prometno paradigmo za izboljšanje kakovosti življenja. Sedanje prometno načrtovanje, osredotočeno na širjenje cest in sledenju rasti avtomobilskega prometa, namreč vodi v večje zastoje, daljše potovalne čase in slabšo dostopnost do glavnih ciljev potovanj.
Uveljavljanje nove paradigme zahteva tudi spremembo vrednot in metod načrtovanja, saj se nova paradigma osredotoča na zagotavljanje dostopnosti in ne zgolj na mobilnosti. A pri prehodu oviro predstavlja zastarela načrtovalska praksa in odpor ključnih deležnikov. Zato sprememba zahteva izobraževanje, mednarodno izmenjavo izkušenj in ozaveščanje ter sodelovanje strok in javnosti o prednostih sodobnega prometnega načrtovanja.
****
Dodatne informacije: SRIP ACS+, Erik Blatnik, 01/ 236 17 35, erik.blatnik@acs-giz.si
_______________________________________________________________________________________________________________
Avtomobilska industrija v Sloveniji prispeva okvirno 10% k bruto družbenemu proizvodu ter več kot 20 % k slovenskemu izvozu, vsi člani SRIP ACS+ pa, vključujoč vsa področja mobilnosti, prispevajo k bruto družbenemu proizvodu več kot 17 %. V slovenski avtomobilski industriji deluje več kot 100 dobaviteljev 1. in 2. nivoja in več kot 600 poddobaviteljev nižjih nivojev dobaviteljske verige. Poleg tega pa več kot 25 % vseh nagrajenih inovacij Gospodarske zbornice Slovenije izhaja iz avtomobilske industrije.