EU MORA HITREJE ZAGOTOVITI TEHNOLOŠKO NEVTRALNI PREGLED STANDARDOV CO2

Tudi priključni hibridi (PHEV) in električna vozila s podaljšanim dosegom (EREV) morajo biti priznani kot dodatna dopolnila k elektrifikaciji

Tudi priključni hibridi (PHEV) in električna vozila s podaljšanim dosegom (EREV) morajo biti priznani kot dodatna dopolnila k elektrifikaciji

13. 03. 2025 | Novice

Razogljičenje cestnega prometa zahteva hitro politično ukrepanje. Zato je Evropsko združenje avtomobilskih dobaviteljev CLEPA z 20 drugimi trgovinskimi združenji podpisal skupno izjavo, v kateri evropske politične odločevalce pozivajo k zgodnji uvedbi tehnološko nevtralnega pregleda predpisov EU o emisijskih standardih CO2 in spodbud za uporabo čistih vozil.

Zdajšnji evropski zakonodajni okvir namreč ovira naložbene priložnosti v avtomobilski panogi. Prihodnji industrijski akcijski načrt EU za avtomobilski sektor bi moral ustvariti pravičen in konkurenčen trg za vse tehnologije, ki prispevajo k razogljičenju prometa. Poleg tega morajo biti podporni ukrepi uravnoteženi in sorazmerni, da bo spodbujanje uvajanja elektrificiranih in električnih vozil ter tehnologij na trg učinkovito.

CLEPA zato evropske politične odločevalce poziva naj sprejmejo takšne ukrepe, da se bo predvidena revizija predpisov o standardih CO2 za vozila opravila na način, ki priznava potrebo po tehnološko odprtem pristopu. Prav tako bi morali biti priključni hibridi (PHEV) in električna vozila s podaljšanim dosegom (EREV) priznani kot dodatna dopolnila k elektrifikaciji ter s tem posledično tudi k razogljičenju okolja.

Celoten poziv si lahko preberete na spletni strani CLEPA.

**** 

Dodatne informacije: SRIP ACS+, Erik Blatnik, 01/ 236 17 35, erik.blatnik@acs-giz.si 

_______________________________________________________________________________________________________________

Avtomobilska industrija v Sloveniji prispeva okvirno 10% k bruto družbenemu proizvodu ter več kot 20 % k slovenskemu izvozu, vsi člani SRIP ACS+ pa, vključujoč vsa področja mobilnosti, prispevajo k bruto družbenemu proizvodu več kot 17 %. V slovenski avtomobilski industriji deluje več kot 100 dobaviteljev 1. in 2. nivoja in več kot 600 poddobaviteljev nižjih nivojev dobaviteljske verige. Poleg tega pa več kot 25 % vseh nagrajenih inovacij Gospodarske zbornice Slovenije izhaja iz avtomobilske industrije.

Nazaj