BREZ ROBUSTNE INDUSTRIJSKE STRATEGIJE EU, PROIZVODNJA ELEKTRIČNIH VOZIL V EVROPI NE BO VEČ KONKURENČNA
Evropsko združenje avtomobilskih proizvajalcev ACEA opozarja, da Kitajska prevlada v dobavi električnih vozil in okrepljene spodbude ameriške vlade tamkajšnjim proizvajalcem avtomobilov lahko močno načnejo konkurenčnost evropskih proizvajalcev električnih vozil. EU mora zato sprejeti trdno industrijsko strategijo za povečanje proizvodnje električnih vozil. Živahna evropska industrija električnih vozil je namreč ključna za doseganje podnebnih ciljev.
Novo poročilo prestižne pariške inženirske šole École Polytechnique je razkrilo ogromen obseg izzivov za EU pri razvoju dobavne verige električnih vozil. Poročilo opozarja, da medtem ko druge svetovne regije napredujejo z ambicioznimi industrijskimi strategijami, ki spodbujajo domačo industrijo, v EU obstaja nevarnost padca konkurenčnosti evropske proizvodnje električnih vozil.
ACEA je zato prepričana, da mora Evropa, če želi narekovati svetovni tempo razogljičenja našega planeta, nujno veliko bolj na usklajen in skladen način podpreti ključne industrije. Regulativni okvir EU-ja namreč nima celovitega pristopa k elektrifikaciji vozil. Kopica predpisov preusmerja ključna sredstva in spodkopava konkurenčnost. EU mora zato nujno razviti prilagojen regulativni in finančni okvir za spodbudno poslovno okolje.
Več si lahko preberete na spletni strani ACEA, kjer najdete tudi poročilo École Polytechnique.
****
Dodatne informacije: SRIP ACS+, Dunja Podlesnik, 01/ 236 17 35, dunja.podlesnik@acs-giz.si
_______________________________________________________________________________________________________________
Avtomobilska industrija v Sloveniji prispeva okvirno 10 % k bruto družbenemu proizvodu ter več kot 20 % k slovenskemu izvozu, vsi člani SRIP ACS+ pa, vključujoč vsa področja mobilnosti, prispevajo k bruto družbenemu proizvodu več kot 17 %. Panoga ustvari 7,5 milijarde evrov letnih prihodkov. V slovenski avtomobilski industriji deluje več kot 100 dobaviteljev 1. in 2. nivoja in več kot 600 poddobaviteljev nižjih nivojev dobaviteljske verige. Poleg tega pa več kot 25 % vseh nagrajenih inovacij Gospodarske zbornice Slovenije izhaja iz avtomobilske industrije.